Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Tuesday, 17 May 2011

Happy Teachers Day

......tahniah bt guru2 kat seluruh M'sia..semoga kalian dpt mencurahkan ilmu yg sebaik2nya tuk anak bangsa demi masa depan yg gemilang..
.....bt kawan2 aku Riz Jehan,Ita,Ili,ani..ramai lg la batch aku yg grade2 jerk dpt bt kpli..ikhlaskan ilmumu tuk anak2 masa depan yer..besar pahala kalian,insyaALLAH..
...ceritanya kalo dolu2 zaman aku sekolah rendah..mesti nk bg hadiah kat cikgu..x kira besar ke kecik mesti nk bg...kalo x bwk tu, aku rasa mcm arghh malunya...ye la time ni la, kita diberikan peluang tuk meraikan cikgu2 nih..selain dr kita dpt result yg blh gempakkan 1 skoll..x kira baik ke x result tu...cikgu2 ni la yg kena ngadap PIBG n yg seumpamanya dgnnya..kalo result student bagus..pujian melangit la yg cikgu2 ni dpt..kalo sebaliknya..pening la kepala cikgu2 nk sediakan jawap2an bernas nk bg kat laporan tu..memang kena tabah la jd cikgu nih...mcm2 hal n kerenah budak2 nih...
kalo dulu..mka bapak serah anak kat cikgu..suh ajar,pukul kalo nakal or x dgr kata,asal x mati dh la..tp sekarang baru kena jentik telinga..siap la perkara yg x diduga...ironinya..cikgu dolu2 bdk takut..sekarang nih dh terbalik plak kekadang tu aku nengok..ye la zaman pun dh berubah...
aku masih ingat lg..kalo class mate mesti akan ade teka teki sifir..sape dpt jwb baru leh duduk..so berebut2 la manghafal sifir tuh..sebabnya kalo x dpt jawap malu sehhh..kwn sume pandang + dpt senyum sinis n bebelan membina dr cikgu..


nota hati : ...actually aku teringat seorang cikgu yg aku sayang sgt time sekolah rendah..arwah cikgu abu hassan..tah nape aku teringat2 sampai sekarang even dh dekat 2 thn dia kembali kepadaNYA...sebabnya dia ayah angkat aku..dia ajo(ajar) aku subjek mate time tu..dan dia ialah cikgu kepada abah aku sebenonya..yg bt aku terkilan sebab aku x dpt jumpa dia sebelum dia tutup mata..yg mampu aku bt sekarang cuma sedekahkan al-fatihah..agar rohnya tenang n dicucuri rahmat olehNYA..cikgu ni dlm tegas lemah lambut budi bahasanya..aku  suka bila dgr nasihat2 dr dia..n aku ingat n amalkan ape yg dia ajar kat aku dulu..ahhh..terkilan dlm hati sampai ke hari ni sb x dpt jumpa dia even dia dh pesan suh singgah umh if aku balik kg..(pdhal selalu gak aku blk kg tp aku x berkesempatan)..

2 comments:

  1. amboih... nota hati dekat sama panjang entry. ehhehehhe

    ReplyDelete
  2. hikhik....kalo dh meroyan menaip x perasan qis...hukhukhuk..

    ReplyDelete