Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Tuesday, 17 May 2011

cerita semalam...

......sebabnya aku buh title tu...aku selalu hupdate belog ni tgh2 mlm..dikala adam dh lena dibuai mimpi barangkali n en hubby dh bunyi semboyan kapal dia...hahahaha..saje je aku nih ngata laki kan..x de la..x bunyi pun menggambarkan jerk.. :)
....ari isnin semalam aku,en hubby n adam also my mak balik kg tgk my granny...jatuh then x leh jln..sian aku..almaklum le aku ni kdg2 kememeh sikit...sikit2 nk hujan..sikit2 nk gerimis (airmata yea..) soul fragile sgt aku nih...tp bila tgk muka my granny yg dh umo 80 lbh tu senyum tgk anak cucu n cicit dia dtg...lega hati aku..ye la org balik ziarah dia..suke la ati kan,x rasa la sakit..aku ni kira manyak manja dgn granny jgk..dolu2 kecik suka ngikut g kebun..x peduli dgn nyamuk..bukan ape pun..sesaje mengekor granny aku petik buah kopi atau dia saje2 nk berkebun..habis le berbintat penuh kat lengan n kaki...tp dolu2 mane nk heran nyamuk ape pun..tiruk ke aedes ke..nyamuk dulu sihat2 kot..nyamuk sekarang je byk nyamuk sakit..ye le udahnya biak kat longkang2 yg dipenuhi sisa makanan n tah segala benda sisa dlm tuh..(udah membebel pasal nyamuk pulak...hehehe)
....sambung my granny plak..then bila dh g kebun tu selagi matahari x tegak atas kepala n perut x rase lapo jgn harapnye nk balik umh...kekadang tu bila nk otw sampai umh + musim nenas..my granny sempat le kopek kat cucu dia nenas kat kebun tu..mkn mcm tu jerk x ingat la name nenas yg kecik2 tu..kalo masak ranum..manis tauu..mkn bwh pokok kelapa (pokok kelapa yg men"dara" je x de buah kelapanya..bhs my granny le mendara tuh..)..di tambah lak angin sepoi2..waduh2 nyaman sekali...hehehe...habis mkn2 kat bwh pokok sementara nk sampai umh tu if kebun to cross parit kecik sempat le berendam jap..yg my granny pun layan je cucu nih..sedap wooo berendam, air sejuk je..time tu air parit bersih..name pun kg..so parit is one of derang punya sumber mandi2 or basuh membasuh..kat parit tu sure tiap2 buah umh dia bt mcm bilik mandi..kepung kanan kiri depan ngan atap rumbia so orang lalu x nampak la..siap ade buh tempat duduk, leh la kalo nk membasuh or nk bersiram atas tu...zaman sekarang punya parit penuh ngan rumput,x pun dh mati dh parit tu...sian budak2 sekarang kan..dh la ade de mainan yg best mcm dolu..parit pun blh tgk jerk..x mcm dulu..parit tu blh berlumban (lawan redam n renang..mcm2 kuak ade..hehehe)..mcm2 mainan yg best2..lompat galah la..bola roundes la (btl ke aku eja nih)..main getah la..bulu ayam la..teng2 la..pondok2..(hbs periuk belanga dlm umh bwk kuar..) arghh byk la..ade ke lg bdk2 sekarang main nih sume..la ni depa main PS2..Xbox..PSP..xcersice jari, mata  jerk..kalo bdk dulu sampai masam bau peluh n bersalut debu tanah..syiokkkkk....
....my granny dolu2 kuat..keje kebun jerk..tanam sayur2 tepi umh..pokok buah x yah ckp la..local fruit penuh sekebun tuh..kalo musim buah perghhh..heaven...pastu kalo mlm, time aku nk tido..(dolu2 kecik2 aku tido dgn my granny kalo blk kg..besttt..walhal kat umh sendiri blh jerk tdo sendirik)..my granny cite le zaman2 dia dolu2..zaman2 jepun..alih2 aku sedar dh pg..hehehehe...arghhhh..bestnya moment nih.....


....ala bebel panjang plak aku...hehehe...kay la stop kat sini dulu..

No comments:

Post a Comment