Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Tuesday, 10 May 2011

fussy ke aku.....

......slh ke aku kalau.......
nk bersih x nk comot2....
definisinya aku x leh tgk kalo baju ke hape ke yg kotor even kotor sikit n baju tu baru je sesgt pakai...mesti aku suh bukak balik tukar yg lain...kdg tu x nampak pun kotor tu...atau pun..aku baru jer tukar baju pastu tetiba en hubby nk kuar..n aku pun nk ikut..so tukar baju lain..n baju yg sebelum tu aku x kan pakai balik dah...n en hubby selalu komplen...duk umh 3 beranak tp mcm ade 10 org dlm umh....byk beno baju kotor..ngehngehngeh...n bila adam nk tido mln musti lap bdn n tukar baju n nappy dia...sb bg aku baju dh kotor,n bdn dh peluh...tido dgn bdn x bersih...eee...memula en hubby agak sukar gak nk bt...tp aku perati sejak2 ni, dia dh buleh ikut flow aku...tq muchuk..


aku kata belum siap masak bila....
hakikatnya...ade lg mangkuk or plate kat sink waima sudu sebatang pun..+ meja kerja aku kat dapur tu masih ade lg saki baki barang yg blm terkemas...apetah lagi area cooker gas masih ade terpercik minyak or sambal2 tumis...oooo...no no no..


aku x puas hati bila...
aku minta tolong en hubby(ala time weekand jer..tu pun kdg2) jemur baju kat penyidai..pastu en hubby jemur x mcm aku jemur selalu...baju mesti hanging...seluar jeans letak sebelah tepi..kalo masuk washing mesin jgn + baju n seluar..just baju,baju jerk..jeans ke pants ke..asing..okey...tp en hubby selalu bt aku pot pet pot pet..(tp tagan jln le..x la bebel sesuka hati..perbetui sendiri) sowey muchuk..aku x blh ler..mata ku x leh terima...n selalu nya en hubby akan kata...u ni kan particular sgt la..as long as baju tu kering dah le...name pun jemur..opssss...i dh terbiasa okey..lagipun kan sedap mata pandang kalo ianya tersusun n terjemur elok jerk...


and aku buat muka kering bila
lambat, janji x betul,....aku mencik...kalo kata kul 10 nk kuar ke nk jumpe ke...kul 10 la jawapnya...tp selalu en hubyy akan bt spoil...kalo janji kul 3.30 nk sampai...kul 2.30 baru nk gerak, pastu nk isi minyak keta la,nk topup touch n go la..nk g bank la...aishhhhh....dgn org lain x plak..kalo dgn aku sediaa...mcm2 hal kalo kata nk cepat tuh...
                             
nota hati :aku bersyukur sb en hubby blh terima aku seadanya...alhamdulillah..hehehe

No comments:

Post a Comment