Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Wednesday, 27 April 2011

knapa tanya?????

sebab org nak tau la...org bertanya..faham?? ke bt2 x faham??...entah...ye la..fikir x sebelum bertanya tuh?? kot tuan punya diri tersinggung ke...terasa ke...terfikir x tu??
ala...diaorg ni nk bertanya ikut dan je...asal rasa nk bertanya..tanya...

...eh kenapa plak dh isu "bertanya" nih...???

...kisahnya.....lately ni ramai yg bertanya ke aku...eh..u keje ape???..haa..x keje?? nape x keje??..sayang tau..u skoll tinggi2 x keje...sian parents u....
ahhhhhh....adoiiiiyaiiiiii...plzzzz....dont hujani aku dgn soalan2 yg bt aku sakit...sakit kepala...sakit hati..terasa hati...all sakit la...

...jawapannya...bukan aku x nk keje okeyyy.....b4 dis pun aku kje wat...gaji sebelah tgn..sape nk bg....dah tu nape resign...ade la sebabnya ke kan....ala u tu mental x kuat...baru kena uji sikit dh make decision drastik sgt...
dah tu u x cari keje balik ker..???heyyy...jgn sebarang ckp okeyyy...bape byk i submit resume n attend interview...dh rezeki blm ade lg...x kan i nk menebeng2...jodoh pertemuan REZEKI kan sume tu urusan Tuhan...aku dh usaha ape...dh bt sehabis daya dh...dh blm sampai lg rezeki aku nk keje balik...nk bt camane...

...bohong la kalo aku x teringin nk pakai balik baju2 aku yg aku peram dlm wardrobe tu..kasut2 aku yg aku susun elok dlm box shoes tu...baru2 nih pun...aku bli lg sepasang kasut kat shoes festival,pwtc baru2 nih....tu gara2 kemaruk nk keje la tuh..semangat beb..en hubby kata aku buang tebiat....bio la..dia tau aku mcm mane...tp x kan aku nk cakap kat sume org..canang satu m'sia..ape yg ade dlm hati aku..dlm kepala aku nih...x patut kan...

...mentalitynya org kita...kalo x keje tuh..mesti sekolah x tinggi or malas nk keje or what ever n ever lah...
uols x tau,.. actually aku keje bahagian domestic...domestic manager tau....ingat pe...memain ker...dh master tau...jgn pandang ringan keje nih..sume housewife yg fully jobs dia kat umah is a domestic manager..x caya...try calculate ape keje yg domestic manager ni bt....

...taraaaa...bgn pg..usai solat je..terus ke kitchen..masak air..bancuh susu anak bg depa sambung tdo, bancuh air kat hubby + diri sendiri...teng..teng..teng..berlaga kuali dgn sudip..if pg tuh menu goreng menggoreng la...sambil2 menumis n menggoreng...laju jer jalan ke ujung dapur tuh...tgn on suis washing machine.. sumbat baju dlm tuh..tgl..kang siap kang dia berbunyi, tau la amik, nk sidai plak...
sambil2 tgu washing mesin habis tugas...capai penyapu..sapu2..kemas2 mane yg patut...mop2 mane yg rasa nk mop...(dlm pada tuh...dlm otak ni dh plan dh nk masak ape tuk lunch karang..kena tukar2 menu plak..x kan hari2 menu yg sama..tu satu hal gaks nk kena memikir..tp skrg kan senang...agak2 x de idea..blh bukak buku resepi..x pun godeh2 kat tenet tuh...search je menu ape nk...kalo nasib baik..ha tu dia...kemain byk lg chef2 post diaorg punya menu)...habis je keje mengcleaning..anak dh bangun...layan plak anak...bg mandi, bg sarapan, sembang mane yg patut...bukak tv ke bg mainan ke...g luar..jemur kain,sapu2 kat luar plak..siram2 bunga ke pokok ke..depa nk hidup jgk...

...masuk je dalam umh...terus ke dapur lagik...masak time....pum pam pum pam...teng teng teng...siap jgk 2-3 menu tuk lunch...anak plak kena suap mkn tghari..tgh suap anak pun..fikir lagi..ape nk bt tuk minum ptg plak...en hubby balik kang ade la benda yg nk di jamu mkn...
ptg sikit lps zuhur..bila anak dh tdo...naik upstairs plak..gelebek2 ape yg patut di kemaskinikan...mop ke sapu ke..rearrange furniture ker...habis jerk..turun bwh balik...g dapur lagik...bt minum petang...tung tang tung tang....siap dh...jeling jam..ooo...nak sampai dh en hubby...
malam pulak...sblm masuk maghrib or sebelum berita utama...layan en hubby plak makan dinner...sambil2 tu boleh la..bt daily report kat en hubby..what happen today's kat umh...
sedap en hubby melingko kat sofa sb kekenyangan...berkemas dapur lagik...sape lg nk kemas...kalo tinggal bersepah pun..esok pg2 x de nya tgk dapur licin berkilat...kita jgk la yg kena membersihkan...lbh baik terus kemas...so bangun pg..bila tgk semua licinnn jerk..kan senang hati...hehehe..
...ermmm..dh kul 9.30..time to sleep for adam...tido jerk...lega..baru le  blh bukak lappy..bukak tenet..tu pun kalo x penat la n x mengantuk...agak2 mata dh berat...apelagi....zzzzzZZZZzzzzzzz
...same routine waiting me for tommorow...

...ha tu la keja domestic manager kat umh ni...selagi x lelap mata...selagi tu x rehat tau..but whatever pun aku ikhlas..even kdg2 tu terkuar gaks dr mulut aku...ckp kat en hubby aku..i'm bibik ker??? ye la dh sarung jersi baju T dgn long pant...rambut bersanggul...kalo sempat berbedak la..kalo x..biarkan natural...en hubby kata lg lawo kalo natural..yo la tu...dan kdg2 tuh...x sepenuhnya aku completekan sume keje tuh...sb ade keje lain lagi ...sorry ye en hubby...i'm not perfect women...

...bt suma suri2 yg fully housewife..tahniah yeahh...lakukan sebaik dan seikhlas mungkin..

p/s :renungkan "To change people we change their belief. Once they change their belief they will change their behaviour. How many people have so many limiting belief that make them stuck"..from dr muhaya..

No comments:

Post a Comment