Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Tuesday, 26 April 2011

aku rasa.....~~~~~~~~~

.....on..off..on..off..tu je aku blh bt arini kat blog,kat fb,kat tweet,nape erk..???
jawapan tu x de kat sape2 pun...jawapan tu ade dlm ati aku ,dlm kepala aku..ape sebenonye??kenape??..aku cuma blh jawap "entahlah"..
hey...come on la..wake up plzzz....
okey..okey...


..aku cuma bermonolog,berfikir..bersoal jwp dgn diri sendiri....OMG....ttg ape ye..?? macam2 la...tentang kehidupan..alam..tentang sume nye.


...konklusinya...penah x u alls sume fikir..bertanya dgn diri sendiri...ape agaknya yg ade dihujung kehidupan kita nanti...aku bukan nk bt serabut..tapinya...setiap ape yg kita idamkan,yg kita inginkan..kita nk ia jd kenyataan bukan??...ya...sape yg x nk tu sume...punya kehidupan yg bahagia dgn org yg tersayang, punya kerjaya yg success, punya cinta yg diredhai olehNYA, kita mahukan sumenya...betapa tamaknya kita kan?? sama ade kita lupa atau bt2 lupa yg sume tu pinjaman dr yg Maha Agung, ia cuma sementara, ibaratnya kita kat dunia ni cuma singgah sebentar cuma...so x sume yg kita inginkan tu perlu, pasti dan mesti dimiliki... tp x salahkan kalau kita bercita2 nk capai tu sume???


...tp at the other side...penah x u alls fikir... yg setiap dr kita ni melengkapi antara satu sama lain...dr setiap celah2 ruang antara jari jemari tangan kita ni...ia perlu diisi dgn jari jemari tangan dr org lain...sama2 mengenggam antara satu sama lain..sama2 mengisi kekurangan  dgn kelebihan yang ada... ya..dan dr situ la timbulnya satu tekad,azam,kasih dan sayang,pengorbanan untuk kita tempuhi,untuk kita selusuri setiap jalan yg berliku ..and sabar dgn setiap dugaan yg ada...
fahami yg kehidupan dan setiap perancangan yg kita rancang dan nk itu x semudah yg kita jangka,x semudah untuk kita capai...


...dan dlm hati ni...x ternilai n terucap rasanya..rasa bersyukur pd yg Maha Agung..diberi kesempatan n peluang dan ruang untuk aku merasa sekejap keindahan dan kenikmatan hidup di bumi ini...diberi olehNYA sekeping hati untuk aku menyayangi, dibahagi dan diisi dgn rasa kasih dan sayang serta dikelilingi dgn org2 yg aku sayangi..menyayangi..aku hepi dgn en hubby yg faham aku even kadang2 tu aku yg bt dia pening dgn perangai aku ni...luv u buchuk, mencurah kasih sayang sepenuhnya bt my little caliphs, adam..yg kdg2 bt mummy geram dgn kerenah yg macam2..tp juga penghibur hati dgn telatahmu yg unpredictable tu..  sayanggg adam...n a million thanks to my parents,sisters2 n little brother..u r my life..n my MIL n familys..luv u mom n all..thanks coz accepted me as ur menantu...:)....


...ermmm..melalut ke aku kat blog aku nih...terpulang le...dh name pun my own blog..so  x pe kot kan...sekadar berkongsi cerita je kan..not more...hehehe..

No comments:

Post a Comment