Dont't depend too much on anyone in this world because even your shadow leaves you when you are in darkness...

Tuesday, 8 November 2011

Adam episod 1

......kisah my little calips yg tak banyak kerenah...Alhamdulillah..sj aku bt entry tuk dia...mane tau esok2 dh besar buleh la dia baca blog mummy dia...ke time aku dh x dak lg ka... ada la benda dia buleh refer ttg aku n kehidupan aku dlm blog nih...semoga Tuhan panjangkan umor aku...murah rezeki...buleh tgk anak2 besaq..bahagia dgn family masing...uiksss...sudah jauh kedepan sgt dh future plan nih...hehehe....x salah kan...:)


kisah Adam yg x banyak kerenah...sebab...????...sebab apa aku kata putera hati aku ni x banyak kerenah...sb start umoq dia sethn 3 bln lbh kurang...Adam x bangun malam..merengek2 minta susu ka apa...lena2 terus sedar2 pagi dah...jarang sangat kalau Adam merengek minta susu...mak aku siap kata kat aku balik..."tah2...mummy nya yg x sedar anak bangun minta susu.."...idak mak...mmg Adam x jaga malam...seriuss...memula tu aku jenuh gak la...angkut susu..termos ayaq bagai...bwk naik masuk bilik...siap buh dlm bakul segala...tp dah Adam jenis x jaga minta susu..makanya aku decide dgn mr hubby x yah bwk dah bakul2 tu sume...n if Adam jaga mlm...dgn segala hormatnya...mr hubby akan turun bt susu...kihkihkih...jgn kata aku buli laki ..okeyyy....dh muafakat nih...kan ker muafakat membawa berkat...hehehe


then...bila Adam bangun tidoq pagi...Adam tau dh bangun sendiri...cari mummy nya else where je dlm umh tu...no cry2...umh aku kan atas bawah...so pelan2 dia paut tepi tangga turun bawah n panggil "mummy"...cute beb tgk dia dgn mata kelat...pakai baju tidoq..sengeh bila nampak aku...hehehe..ni time dh pandai panjat tangga dgn expertnya la...masa mula2 dulu...time gayat dia turun panjat pakai pungkoq (aku x tau nk elaborate mcm mane..hahaha)ala dia duduk kat tangga tu pastu turun la...


so sampai sekarang duduk umh my mum pun...Adam tau mane nk cari his nenek...for 1st time my mum terkejut la...alih2 toleh dh duduk dgn sopan kat belakang mak aku yg tengah masak or sarapan...or jemur baju...and dgn sopannya Adam akan kata...."nak susu..."...dgn mata kelat2 tuh...:)...bila mak aku pandang...


then...bila malam nk tidoq...x yah susah2 nk berendoi bagai...dr kecik mmg aku dh train dia tidoq tepuk saja...x dak buai...sb dlm kepala aku...MIL aku duk utara..my parent aku selatan...gila apakah nk berangkut endoi ke hulu ke hiliaq...x sanggup beb..kalo my hubby car is alpard ka estime ka...aku x dak hal nya..setakat passat...how's come u nak berangkut bagai...so la ni bila time Adam nk tidoq...dia akan amik bantal..kain..(kain lampin yg suci okeeyyy...bukan kain kusam or "bantal busuk")..botol susu...x kira ade susu ke tidak...tp as a perent..x kan hang nk biaq anak hang perut masuk angin hisap botoi kosong...sudah mengapakah hang as parents..hehehe...)...cari port baekk punya..landing sampai isap botol...pegang kain...dgn amannya dia tidoq (tidoq sendiri..bila tau aku sibuk kat dapur)...sekali tidoq kdg bantai sampai 3-4 jam....x gaduh nk tepuk2 segala...nk endoi2 bagai...
Alhamdulillah...


Tuhan tu Maha Kaya...secara positif nya mayb time pregnantkan Adam dulu...aku mabuk sampai nk bersalin...makan x penah kenyang..sb akan buekkk balik..then 24hrs kalau buleh nk kena ade makanan dlm mulut...(x de la aku mkn merapu...kismis n kurma ja ..aku rasa lebih 5kg aku mkn dr mula sampai nk bersalin...+ buah delima lagi...siap my bff aku pos laju buah delima dr kedah sb bukan senang nk dapat buah delima nih...bukan sebijik..berbijik2...terhutang budi beb dgn bff aku sorang ni)..supaya x buekkk...
Alhamdulillah...Tuhan itu perancang terbaik setiap hambaNYA...positif n sabar itu kunci hidup...syukur...


Doaku..: YA Tuhan semoga zuriatku ini menjadi anak yg soleh, berjaya dunia dan akhirat..berjihad ke jalanMU dan sentiasa dlm lindunganMU..ameen.

No comments:

Post a Comment